aug
11

Úgy gondolod, ráérsz a főiskola befejezése után karriered építgetésével foglalkozni? Szeretném most bebizonyítani, hogy rosszul hiszed. Ebben Gyürky Júlia, Főiskolánk végzett hallgatója lesz a segítségemre, aki már másodévesként aktív szakmai tevékenységet folytatott, majd 2010-ben övé lett az Év turisztikai témájú szakdolgozata. Patonai Kata interjúja.

Először is szeretnék gratulálni ehhez a nagyon szép eredményhez! Azonban nem akármilyen út vezetett idáig. Mesélnél a kezdetekről? Miért pont a turizmus választottad, mi volt a célod, amikor a szakra jelentkeztél?
Köszönöm szépen! A turizmus-vendéglátás szak egyenes útnak tűnt a középiskola után, ugyanis idegenforgalmi szakközépiskolába jártam, ahol egyértelművé vált számomra, hogy ezzel szeretnék foglakozni. Ezen kívül nagypapám és édesanyám is, ugyan más-más területen, de a turizmusban dolgoztak, ezáltal volt már egyfajta rálátásom a szakmára, ami szintén szerepet játszott a választásomban.

Miért pont a BKF-re jelentkeztél?
A BKF nem első választás volt, második helyen jelöltem meg a Budapesti Gazdasági Főiskola után. Oda nem sikerült bejutnom, így kerültem a BKF turizmus-vendéglátás szakára, de egyáltalán nem bántam meg, ugyanis az életemet nagyon jó irányba terelte.

Mi sem mutatja ezt jobban annál, mint hogy a tanárok jól ismerik a neved. Ez már a főiskolai éveid alatt is így volt, vagy azóta alakult ki, hogy a Főiskola Marketing Kommunikációs Igazgatóságán dolgozol?
A nevemet a főiskolai évek alatt ismerték meg a tanárok, ugyanis másodévesként csatlakoztam a Turizmus Kutatóműhely munkájához, ami akkor Lengyel Márton vezetésével működött. Itt nagyon sokféle projekten dolgoztunk, a kérdőíves kutatástól kezdve a Turizmus Trend egy különszámának elkészítésén át turizmusfejlesztési koncepciók kidolgozásáig. Rengeteg tapasztalatot szereztem a Műhelyben folytatott munkám során, és ennek köszönhettem az első szakmabéli állásomat is. Abban az időben üresedett meg a MATUR-nál egy titkári poszt és én voltam az egyik, akinek Lengyel Márton felajánlotta ezt a pozíciót.

Mindezen kívül mit kaptál a Főiskolától?
A rengeteg gyakorlati lehetőség mellett a legfontosabb, amit a Főiskolának, a tanáraimnak köszönhetek, az a szakmai, etikai szemlélet, amely mindig meghatározó marad a szakmámhoz, és egyáltalán a munkához való hozzáállásomban.

Beszéljünk egy kicsit a szakdolgozatodról! A témád a „Turisztikai kártyák szerepe a desztinációk turizmusában” volt. Mi alapján választottad pont ezt a témát?
Ezt is a MATUR-nak köszönhetem, ugyanis az egyesülettel szerveztünk egy szakmai tanulmányutat a Fertő-tó osztrák oldalán egy ottani TDM szervezethez.  Itt mutatták be a Fertő-tó kártyát, mint a térség legfontosabb marketingeszközét. Már ekkor láttam, hogy ez jóval több egy marketingeszköznél, egy olyan fejlesztés, amely az egész desztináció turizmusára hatással lehet.  Megfogott a téma és úgy gondoltam, érdemes vele komolyabban foglalkozni.

Mennyi időt és energiát igényelt a szakdolgozat elkészítése?
Mivel a témához magyar nyelvű szakirodalom egyáltalán nincs, és idegen nyelvű is csak nagyon kevés, a dolgozatot a saját kutatásaimra építettem, amely sok időt és energiát igényelt.

Mit éreztél, mikor megtudtad, hogy Te nyertél ezen a pályázaton?
Nagyon jó érzés volt, hiszen ez egy komoly szakmai elismerés. Sok helyről érkeztek és érkeznek megkeresések, hogy szeretnék megkapni a dolgozatot. Jó érzés, hogy bár jelenleg kicsit elkanyarodtam a szakmától, mégis elismerik a turizmus területén végzett munkámat, és ismerik a nevemet.
 

A szakma tehát szeret téged. És te mit szeretsz legjobban a szakmádban?
Legjobban a sokszínűséget, a változatosságot szeretem benne. és, hogy nem csak egy dologra kell koncentrálnod, hanem többféle tevékenységet kell összehangolnod

Mit tanácsolnál azoknak, akik sikeresek szeretnének lenni a turizmusban?
Azt, hogy utazzanak, tanuljanak nyelveket és használjanak ki minden lehetőséget, ami az útjukba kerül, ne szalasszanak el semmit. Az egyik lehetőség hozza magával a másikat, úgyhogy soha nem tudhatod, ha kihagysz valamit, azzal milyen nagyobb lehetőségről is lemondasz. Emellett vegyék komolyan a szakmai gyakorlatot és építsék tudatosan a karrierjüket már a főiskola alatt is, hisz már ilyenkor nagyon értékes kapcsolatokra tehetnek szert.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://bkf.blog.hu/api/trackback/id/tr703146180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása