okt
25

A második i.e. SMART beszélgetős estjén, volt BKF-es diákok előadását hallgathattuk meg, akik komoly sikereket tudhatnak magukénak a divatiparban. Számos kérdésre választ kaphattunk, többek közt, hogyan legyen saját divatmárkánk, hazai és külföldi vonatkoztatásokba is betekintést kaphattunk, mind tervezői, mind üzleti szempontból.

Három meghívott vendége volt az estének, mindegyikőjük a BKF alumni tagja, egykori hallgatónk. Csillag Katalin Zita, a BKF első évfolyamán végzett, ezzel magáévá tudva az országban első marketing szakos diplomák egyikét. Eleinte, az iskola mellett is komoly szinten modellkedett, a világ minden táján,  majd az évek múlásával adatrögzítőből lett főtervezője egy több országban jelenlevő sportruházati márkának, ahol jelenleg szabadúszóként a cég technikai kollekciójának főtervezője.

Körtvély Adrienn, divattervező, az Ilinx divatmárka alapítója, aki azért választotta a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolát, mert tudta, hogy nem elég, ha az ember tehetséges és kreatív, az üzleti ismeretek ugyanúgy elengedhetetlenek egy saját márka beindításához. Ravasz Nóra, 2 éve szerezte meg nálunk a diplomáját, most divatmenedzserként dolgozik Londonban, a Lili Vision Ltd. alapítója, aki az újdonság miatt választotta ezt a főiskolát. A divat piar részével foglalkozik, mivel felismerte, hogy a divat ezen részén is sok lehetőség adódik, persze csak azok számára akik, megdolgoznak érte.

Pályázni, pályázni, pályázni, új lehetőségek keresése, megragadása, alázat az iránt, amivel foglalkozol, kapcsolatok építése, nyitás különböző országok, kultúrák felé. Talán ezek azok a kulcsszavak, amiket többször is elcsíphettünk az este folyamán, ezek a siker elengedhetetlen kellékei. Nem sűrűn kerülünk olyan helyzetbe, hogy hirtelen minden az ölünkbe hullik, igenis megkell mászni azt a bizonyos szamárlétrát, akkor is, ha néha áldozatokat kell, hozzunk érte. Mindenből meg kell próbálni kihozni a legjobbat, tökéletes példa erre Adrienn, aki több olyan bemutatóról is mesélt, amiktől nem azt kapta, amit várt, viszont sikerült remek kapcsolatokat kiépítenie. Azóta egyes kapcsolataival már sikerült együtt dolgoznia, míg mással igen ígéretes munkára számíthatunk a közeljövőben, ezek az igazi „Öröm, az ürömben” szituációk.

Számos helyen megfordultak már munkájukkal kapcsolatban. Katamodellként is bejárta a világot, de tervezőként sűrűn volt gyárlátogatásokon Indiában és Kínában is, ezáltal nekünk is rálátásunk nyílt arra, hogy milyen folyamat részesei vagyunk, amikor igen kedvező áron jutunk hozzá ruháinkhoz, különböző üzletekben. Ez a téma, aktivitásra ösztönözte a hallgatóságot, kérdéseknek, és érdekes eszmecserének lehettünk szem- és fültanúi.

Nóra Londonban kezdte pályafutását. Elmondta, hogy nehéz volt elkezdeni kint, de itthoni és már ott megszerzett kapcsolatok segítségével sikerült olyan munkát találnia amit szeretett volna. Később Dubaiban is volt szerencséje tapasztalat gyűjtésre, ami első hallásra meglepő lehet a muszlim kultúra miatt, de megtudhattuk, hogy igazi multikulturális városról beszélünk, ami nagyon nyitott, keresik a szakembereket, érdemes arrafelé nyitni.

Adrienn által Japánt ismerhettük meg, hiszen az EU-Gateway Weareurope mentorprogramján négyszer is részt vett, itt jön elő a pályázás fontossága, hiszen a mai napig jelen van a munkájában a szigetország, egy alkalmazás segítségével egyedileg szolgája ki a vevőit, földrajzi helyzettől és napszaktól elszakadva. Ezáltal a japán vevők száma igen meghatározó.

Megtudhattuk tehát, hogy rengeteg tényezője van ennek az iparágnak, és nem árt mindegyikben jártasnak lenni, céljaink eléréséhez. Nálunk is egyre nagyobb hangsúly van a hazai tervezőkön, egyedi márkákon, mint azt a napokban az internetre felkerülő „Being Budapest” című videóban is láthatjuk, hogy a gasztronómia, éjszakai élet és sok más egyéb közt igen komoly szerepet kapnak különböző magyar desingerek is, fővárosunk népszerűsítésében. Mindenképpen érdemes megnézni.Nóra szavaival élve „nem érdemes a nyugatot másolni”, vagyis sokkal kifizetődőbb, ha beleviszünk valami hazait, egyedit, mást a munkákba, mint hogy a már sikeres termékeket próbáljuk utánozni.

Rendkívül érdekes este volt ez a jelenlevők számára, rengeteg érdekes és hasznos dolgot hallhattunk, három különböző embertől, akik egy dologban mégis hasonlítanak, sikeresek abban, amit csinálnak, és ezért keményen meg is dolgoztak, szerintem rengeteg inspiráció meríthető belőlük, és biztos vagyok benne, hogy sokaknak ez az este adta meg a kezdő löketet, arra hogy elkezdjék azt, amiről eddig csak álmodoztak.


Halász Dóra beszámolója

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bkf.blog.hu/api/trackback/id/tr715598790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása